Epic by Dan Rotea
0
loading...
Obiective Zeiss video

tutoriale,video,blog

Obiective Rusesti cinema

 Acest articol cuprinde pareri personale si concluzii ce le am tras in urma folosirii acestor obiective sovietice. Cuprinde si informatii gasite in tratate optice ale rusilor.

 Am sa vorbesc despre folosirea lor, imaginea ce o produc, avantaje si dezavantaje fata de concurentii din vest. 

  Pe scurt, aceste obiective sunt subapreciate fara motive bine intemeiate.

Istoric

Dupa al 2 lea razboi mondinal rusia a devenit o superputere si concura cu SUA si europa de vest in toate domeniile de activitate. Cinematografia sovietica a fost un instrument puternic de propaganda si s a investit mult in cercetarea si dezvoltarea tehnicii cinematografice. Avand ramificatii pana in germania, a folosit cateva planuri de design optic in producerea de obiective Lomo , OKS, depinde de unde era situata fabrica producatoare. 

  Multa lume spune ca au copiat anumite obiective zeiss, pe vremea aceea design ul de obiective era ,,copiat,, de multe branduri, nu doar rusesti. 

 Perioada de glorie in care s au produs obiective vintage sovietice sunt anii 60-90. In acesti ani Uniunea sovietica a produs obiective sferice si anamorfice, de 16mm, super35, de aparate foto 35mm, si de camere video 

 Conform cartii Comitetul pentru Cinematografie, cercetare de cinema si fotografie 1969, sunt comparate obiective ale uniunii sovietice cu obiective din vestul europei: Zeiss, Angenieux, Kern Switar, Cooke. In cateva din cazuri performantele celor rusesti depasesc cele vest europene. 

In general obiectivele rusesti sunt mult mai ieftine decat orice alta serie de obiective cinema.

Au montura Konvas-1/1M ( OST-18), Konvas-2M,( OST-19), Kinor-35H. Sunt destul de dificil de adaptat pe camere moderne, dar nu imposibil. 

Imagine

  Ca si imagine, sunt placute si super organice. Au un anumit softness similar cu cele Cooke sau Panavision, dar nu un soft care nu este sharp, e un soft placut, ce merge bine la portrete. Imaginile nu arata 3d, sunt mai degraba flat, cu culori estompate dar naturale. Au imaginea de film cinema direct din camera.

  Imaginile au chromatic aberrations, vignette puternic si field curvature accentuat. Odata cu inchiderea diafragmei caracteristicile obiectivelor rusesti se uniformizeaza din centru pana la colturi, dar feel ul organic ramane, nu devin prea sharp. Prezinta focus breathing accentuat. 

 Partile out of focus din colturi au un blur putin ciudat. Nu este gaussian, este cu mult astigmatism din cauza field curvature ului.

Folosirea lor este destul de greoaie, au nevoie de adaptari ale inelului de focus iar la multe din ele diafragma este in fata inelului de focus. Difera ca si dimensiune intre ele deci schimbatul lor in set dureaza mult.

Obiective anamorfice

  Obiectivele rusesti anamorfice sunt de 2 tipuri: cu squarefront sau roundfront. 

Cele squarefront au un adaptor anamorfic in fata obiectivului sferic, focusul se face printr un inel de focus ce sincronizeaza focusul adaptorului anamorfic cu cel al obiectivului sferic din spatele acestuia.

Cele de tip roundfront mai noi, sunt asemanatoare cu cele square dar pentru a focaliza  au in fata o dioptrie variabila cu care se face focusul. 

Aceste obiective de 35mm sunt cele mai ieftine obiective cinema anamorfice si au o imagine exagerat de organica si soft, destul de greu de folosit la maximum deschiderea diafragmei.

Obiectivele zoom vintage rusesti nu sunt prea bune comparate cu cele vestice. 

Recomand obiectivele cinema rusesti pentru calitatea ce o ofera la un pret redus.

 


Portofoliu